Dagligdagen i SFO-Mariabo

På Vor Frue Skole har vi et tilbud om SFO efter skoletid for førskole/bhk.3. klasse.

Efter skoletid er det muligt at gå i SFO, hvor vi arbejder årgangsopdelt med børnene. Dvs. man går i sfo med sine klassekammerater og parallelklassen. De to voksne, der er tilknyttet årgangen i skoletiden, er ligeledes dem, der er sammen med børnene om eftermiddagen. På denne måde får vi styrket det pædagogiske arbejde med børnene, og de er sammen med voksne, der kender dem rigtig godt.

Alle børn er ude minimum 45 min hver dag efter skole og derefter går aktiviteterne på årgangen i gang. Vi har et årshjul med overskrifter som fx natur, science og fantasy, sundhed og bevægelse, trivsel og kammeratskab mv. Ud fra disse overskrifter arbejder sfo’en med aktiviteter, der understøtter trivsel, leg og læring. Vi benytter selvfølgelig skolens gode faciliteter som fx bålplads, boldbane, idrætssal og musiklokale mv. Derudover arbejder vi i sfo’ens kreative værksteder, hvor der bliver lavet flotte og kreative aktiviteter, og til jul laver vi julegaver til forældrene.