De Fælles Mål

På Vor Frue Skole planlægger vi undervisningen i henhold til De Fælles Mål. Dette er de samme mål, der er gældende for folkeskolen. 9. årgang afslutter skoleforløbet med at aflægge prøver i FP9 i henhold til Undervisningsministeriets bekendtgørelser.

Hvis man ønsker at læse om de enkelte fags formål for undervisningen mv. kan man læse Undervisningsministeriets beskrivelser på EMUs hjemmeside. EMU er Danmarks læringsportal, hvor alt vedrørende de enkelte fag er beskrevet.

https://www.emu.dk/grundskole I bunden af siden kan man klikke på det ønskede fag og der læse mere i: Faghæfte – Fælles Mål, læseplan og vejledning. Her læses de overordnede rammer for det enkelte fags undervisning. Faglæreren står for fortolkning og udmøntning af de specifikke delemner mv.

I religionsfaget har de katolske skoler i Danmark sammen lavet et fælles formål for faget, der selvfølgelig også benyttes her på Vor Frue Skole. Læs mere om det på nedenstående link.
RELIGION